-
Maria Kwiatkowska
nauczyciel, terapeuta pedagogiczny, terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu (IJAS) Johansena, terapeuta ręki;
absolwentka Pedagogiki WSRP w Siedlcach , Podyplomowych Studiów Filologii Polskiej Instytutu Badań Literackich PAN oraz Podyplomowej Terapii Pedagogicznej Uczniów z Dysleksją, ADHD i Zaburzeniami Zachowania w WSSE w Warszawie; prywatnie żona i mama trójki dzieci: Martusi, Piotrusia i Zuzi. Ukończyła następujące szkolenia:
- „Naturalna nauka języka”
- „Poznaj temperament swój i swojego wychowanka”
- „Aktywizujące metody i techniki nauczania”
- „Techniki szybkiego czytania, zapamiętywania i notowania”
- „Warsztaty plastyczne”
- „Specyficzne trudności w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia”
- „Jak mówić, żeby nas dzieci słuchały”, „Jak słuchać, żeby do nas dzieci mówiły” wg. metody E. Faber i A. Mazlish I i II część”
- „Terapia ręki I i II stopień”
- „Indywidualna Stymulacja Słuchu (IAS). Indywidualny program treningu słuchowego”
- „Terapia taktylna”
Anna Lipińska
fizjoterapeuta; terapeuta PNF
-
absolwentka studiów magisterskich Uniwersytetu Rzeszowskiego na kierunku: Fizjoterapia
Doświadczenie zawodowe:
-
- Praktyki w Centrum Hipoterapii i Rehabilitacji „Zabajka ” w Stawnicy
- Wolontariat:
- 11 turnusów rehabilitacyjnych w Centrum Hipoterapii i Rehabilitacji „Zabajka” w Stawnicy – prowadzenie kinezyterapii i organizowanie czasu wolnego podopiecznych
- Stowarzyszenie na rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży „Titum” w Rzeszowie – praca z pacjentami na terapii zajęciowej
- Centrum Intensywnej Terapii „Olinek” w Warszawie – uczestnictwo w kinezyterapii, praca z kombinezonami Therasuit Szkolenia, kursy:
- Kurs podstawowy PNF
- Praca z kombinezonami Therasuit
- Udział w warsztatach panelowych nauk medycznych
- Szkolenie z zakresu ergonomii pracy, rehabilitacji po udarach, po urazie rdzenia kręgowego, rehabilitacji wad postawy oraz pracy z dziećmi
Anna Kowalska
psycholog dziecięcy, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ruchu rozwijającego; absolwentka Wydziału Psychologicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz dwuletnich, podyplomowych studiów Terapii Pedagogicznej Uczniów z Dysleksją, ADHD oraz Zaburzeniami Zachowania w WSSE w Warszawie; prywatnie żona i mama dwójki dzieci: czteroletniej Olenki i dwuletniej Wiktorii. Ukończyła następujące szkolenia:
- „Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne”- „Kinezjologia Edukacyjna P. Denisona”
- „Metoda Dobrego Startu”
- „Kierowanie konfliktem przez umiejętność mediowania i negocjacji”
- „Jak radzić sobie z agresją i przemocą w szkole”
- „Nowe umiejętności psychologiczne i interpersonalne nauczycieli a rozpoznawanie i profilaktyka trudnych zachowań uczniów – jak wychowywać w dobie kryzysu emocjonalnego”
- „Dendryty, aksony, synapsy – co się dzieje w mózgu małego dziecka i jak to wpływa na jego naukę”
- „Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży”
- ” Model opieki nad małym dzieckiem z zaburzeniami rozwoju i jego rodziny w Ośrodku Wczesnej Interwencji”
Joanna Brama
Logopeda. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2012 roku kontynuuje naukę na Akademii Pedagogiki Specjalnej, na kierunku Logopedia.
- od 2009 Indywidualne (prywatne) zajęcia logopedyczne,
- praktyki studenckie w różnych ośrodkach dotyczące różnych zaburzeń mowy i języka
- od X 2010 Członkostwo w Naukowym Kole Logopedycznym
- udział w warsztatach z emisji głosu, konferencjach naukowych (Lublin, Gdańsk, Toruń)
- od IX 2013 Logopeda (Przedszkole Mali Olimpijczycy, Punkt Przedszkolny Akademia Malucha w Sulejówku)
- od IX 2013 Prowadzenie zajęć logopedycznych w ramach Projektu UE Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych
- Dodatkowe kwalifikacje:
- Kurs „Wczesna interwencja” organizowany przez Ośrodek ACENTRUM
- Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się cz.1
- Podstawy masażu Shantala
-
Absolwent Medycznego Studium Masażu Leczniczego i Fizjoterapii w Krakowie; Od 1998 do chwili obecnej pracował z dziećmi i młodzieżą w Centrum Rehabilitacji „Euromed” w Mielnie, Centrum Intensywnej Terapii „Now I Can” w USA, w Centrum Intensywnej Terapii w Flitwick w Anglii, w „Olinku ” w Warszawie i ostatnio w Continental School of Cairo w Egipcie.
- Szkolenia uzupełniające:
- PNF Podstawowy,
- Podstawy Terapii Manualnej,
- Podstawy Metody Domana,
- Podstawy Metody Bobath,
- Masaż: klasyczny, punktowy, akupresura, segmentowy, sportowy, izometryczny, kosmetyczny,
- drenaż limfatycznyDodatkowe umiejętności:
- usprawnianie pacjentów w chorobach neurologicznych, po zabiegach ortopedycznych,
- gimnastyka w wadach postawy, skoliozy.
Anna Płaskowicka
- Kursy, szkolenia:
- Kurs AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji
- Kurs z terapii i diagnozy dysfagii
- Doświadczenie zawodowe:
- Dom Pomocy Społecznej „Budowlani” w Warszawie
- Przychodnia Rehabilitacyjna dla Dzieci i Młodzieży w Warszawie ul Balkonowa
- Niepubliczny Rehabilitacyjny Zakład Opieki Zdrowotnej Towarzystwa Przyjaciół Dzieci ” Helenów”
-
Magdalena Maria Gajcy
- Doświadczenie:
psycholog
Doświadczenie zawodowe:
- Klinika Kardiologii i Chorób Wewnętrznych I Oddział Kardiologii Nieinwazyjnej i Telemedycyny Wojskowego Instytutu Medycznego, psycholog na stażu
- Klinika Psychiatrii i Stresu Bojowego Wojskowego Instytutu Medycznego, psycholog na stażu
- Ośrodek Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej, praktykant w charakterze psychologa
- Zespół Szkół Nr 1 im. Jana Pawła II – Gimnazjum Nr 1 oraz Liceum Profilowane, praktykant w charakterze psychologa
- Zakład Psychologii Lotniczej Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej, praktykant w charakterze psychologa
- Szkolenia:
- Kurs pedagogiczny w Studium Pedagogizacji przy Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
- Kurs doskonalący dla kandydatów na wychowawców w placówkach wypoczynku dla dzieci i młodzieży zorganizowany przez Instytut Doskonalenia Kadr Pedagogicznych „Edukacja” 2008 Stowarzyszenie Q Zmianom: Szkoła Animatorów Kreatywnych, uczestnictwo w warsztacie „Komunikacja i asertywność w pracy z dziećmi i młodzieżą”. Uprawnienia do przeprowadzania warsztatów w szkołach podstawowych na tematy „Uczyć się, ale jak” oraz „Ja i moje prawa”
-
Beata Wajszczak
oligofrenopedagog; nauczyciel mianowany z 19-letnim stażem pracy w przedszkolu specjalnym na oddziale Mazowieckiego Centrum Rehabilitacji, gdzie opieką są objęte dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, rozszczepem kręgosłupa, zespołami genetycznymi, mikrouszkodzeniami mózgu; absolwentka Wydziału Pedagogicznego UW ze specjalnością Pedagogika Opiekuńcza; studiów podyplomowych Pedagogika Przedszkolna z elementami terapii pedagogicznej WSH im A. Gieysztora w Pułtusku; kursu kwalifikacyjnego w zakresie oligofrenopedagogiki; od 5 lat prowadzi terapię psychomotoryczną wg M. Procus i M. Block. Ukończyła następujące kursy i szkolenia:
- System Nauczania Kierowanego – szkolenie prowadzone przez E. Pappert i O. Surtees z Wielkiej Brytanii
- kursy w zakresie stosowania alternatywnej i wspomagającej komunikacji językowej: system znakowo-obrazkowy, piktogramy, system komunikacji Makaton, system komunikacji obrazkowej PCS
- szkolenie warsztatowe „Teoria i praktyka terapii psychomotorycznej wg M. Procus i M Block „ (z Belgii)
Anna Walisiak
oligofrenopedagog z dwudziestoletnią praktyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, m.in. z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym, przepuklinami oponowo-rdzeniowymi, różnorodnymi schorzeniami neurologicznymi i zespołami genetycznymi. Duże doświadczenie w pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym metodą Nauczania Kierowanego. Od pięciu lat prowadzi terapię psychomotoryczną wg M. Procus i M. Block.