Zapraszamy na szkolenie pt.
Ośrodkowe Zaburzenia Słuchu ( C ) APD
jedną z przyczyn trudności w uczeniu się.
Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Termin : 11 luty 2013
Prowadzenie szkolenia: Renata Borowiecka, pedagog specjalny i korekcyjny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta neurorozwoju INPP, terapeuta Johansena IAS. Prowadzi Centrum Edukacji, Diagnozy i Terapii Psychologiczno.-Pedagogicznej w Warszawie. Pracuje z dziećmi z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami rozwojowymi. Nauczyciel akademicki WSSE i APS . Współzałożycielka Centrum Terapii Johansena IAS Polska w Warszawie.
Cele szkolenia:
- Zapoznanie z symptomami i diagnostyką Ośrodkowych Zaburzeń Słuchu C(APD).
- Przedstawienie form terapii.
Miejsce:
Edukacyjno- Terapeutyczne Centrum Rozwoju i Rehabilitacji Ortosensis
Ul. Okólna 43
05-270 Marki / pod Warszawą
Godziny:
14 00-19 00
Koszt: 145 zł
Dokładny program i zapisy
- Przetwarzanie dźwięku na poziomie ośrodkowym:
- procesy wstępujące i zstępujące,
- specyficzny i niespecyficzny ukł. słuchowy,
- dekodowanie fonetyczne,
- separacja i integracja obuuszna,
- rozpoznawanie procesów czasowych,
- rozdzielczość czasowa.
- Ośrodkowe Zaburzenia Słuchu ( C)APD – definicja.
- Objawy (C) APD.
- Etiologia ( C ) APD
- Kategorie pacjentów z ( C ) APD
- Wspólwystępowanie ( C ) APD w zaburzeniach rozwojowych ( dysleksja, ADHD, autyzm, Zespół Aspergera – trudności związane z prawidłową diagnozą, podobieństwa i różnice)
- Ośrodkowe zaburzenia słuchu u osób starszych i afatyków.
- Standardy postępowania diagnostycznego (C )APD w tym prezentacja stosowanych testów behawioralnych ośrodkowych procesów przetwarzania słuchowego
- Prezentacja kwestionariusza wstępnego do diagnozy ( C )APD ( wersja przesiewowa)
- Postępowanie terapeutyczne:
- W szkole – wskazówki dla nauczycieli,
- W domu – wskazówki dla rodziców
Formy pomocy – na przykładzie stymulacji słuchu i treningów słuchowych znanych w Polsce i na świecie.
Zapisy na szkolenie: tel 606 514 392 lub wysłanie formularza na e-mail: m.kwiatkowska@ortosensis.pl
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Ośrodek Ortosensis.
Uwaga!
Wpłaty za szkolenie należy dokonać najpóżniej na 2 tygodnie przed terminem szkolenia. Rachunek do odebrania podczas szkolenia.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia należy poinformować o tym e-mailowo najpóźniej 14 dni przed planowanym terminem szkolenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej 14 dni przed szkoleniem i nieobecność osoby na szkoleniu zwalnia organizatora z obowiązku zwrotu opłaty za szkolenie. Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych od niego. W takim wypadku następuje zwrot wpłat uczestnikom. Dane do przelewu: Ortosensis Maria Kwiatkowska ul. Okólna 43 05-270 Marki PKO BP 12 1020 1042 0000 8602 0260 6754
********************************
Wiele przypadków trudności w nauce, tj. trudności w pisaniu i czytaniu, a także zaburzeń artykulacji i problemów językowych oraz często współistniejących z nimi zaburzeń emocjonalnych, ma swe źródło w trudnościach przetwarzania dźwięku na poziomie centralnym. Przyczyną tych zaburzeń jest brak pełnego wykorzystania słyszanego sygnału akustycznego przy prawidłowym jego odbiorze w strukturach obwodowych (Katz, 1994).
Diagnozując trudności dziecka związane z rozwojem mowy, uczeniem się, często poprzestaje się jedynie na sprawdzeniu czułości słuchu dziecka. Tymczasem, gdy obserwujemy:
- kłopoty z koncentracją uwagi,
- skupieniem się na głosie nauczyciela,
- brzydkie pismo z błędami,
- trudności w czytaniu, polegające na niewłaściwym łączeniu głosek w wyrazy,
- trudności z dobrym słyszeniem w szumie,
- myleniem podobnie brzmiących głosek jak p/b, t/d i takim też ich zapisywaniem,
- brakiem umiejętności konstruowania płynnych wypowiedzi,
- konieczność kilkukrotnego powtarzania poleceń,
wówczas powinniśmy rozważyć przeprowadzenie diagnozy w kierunku ośrodkowych zaburzeń słuchu.
Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. W wielu przypadkach, to właśnie trudności słuchowe są przyczyną opóźnień w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu, czy zaburzeń zachowania.
Pingback: marki.net.pl » Szkolenie 11 luty 2013 Ośrodkowe Zaburzenia Słuchu jedną z przyczyn trudności w uczeniu się
Pingback: marki.net.pl » Intensywna Gimnastyka Dla Dorosłych